torsdag 20 maj 2010

Nu är spärren borttagen igen. Glömde ta bort den då jag tog bort inlägg igår

Nu väntar vi på tid för förberedande förhandling. Tingsrätten finner det troligt att det kan bli före semestern.

61 kommentarer:

  1. Härligt! Stort lycka till och så skönt när allt är över!

    SvaraRadera
  2. Jag kom till stämman igår och var övertygad om att jag skulle bevilja motionen om uteslutning av de tre stämmarna. Så dök det upp en nyinflyttad klok person, Jörgen?,som fick mig att tänka om när det gällde vad som var fokus på föreningens bästa. Så beslutet att inte utesluta dem men uppmana dem att självmant begära utträde kändes som en bra lösning för mig.

    SvaraRadera
  3. Om inte kärandena drar tillbaka stämmningen före den muntliga föreberedelsen tycker jag att Brf ska yrka på att tingsrätten meddelar dom. Då avgörs målet i sak även om en återkallelse kommer in. Det kan vara värt någon månads väntan för att få svart på vitt att stämningen var grundlös.

    SvaraRadera
  4. Håller med Lottie-Ann

    SvaraRadera
  5. Jag vill bara instämma om stämmans atmosfär! Det kändes riktigt skönt att ha så kloka grannar. Vi kommer att skapa en oas för oss boende i Ånghästen. Det finns en vilja och en glöd hos de boende och det har vi en stämmning att tacka för:-). Det ska bli skönt att fokusera på hur vi vill förändra vår boendemiljö både inne och ute.

    Tack för igår! och Tack för framtiden.

    Eva L

    SvaraRadera
  6. Klok hållning Lottie-Ann!

    SvaraRadera
  7. Birgitta Lindgren20 maj 2010 kl. 19:06

    Ja, instämmer. Lugn och fin stämma med konstruktiva diskussioner. Tillsammans är vi kloka och kan ta hand om vårt boende. Det var nog bra att inte blev uteslutning utan en uppmaning om utträde.

    Jag gav styrelsen och speciellt Monica en elooe på mötet och vill bara upprepa det här. Det är vikigt att ha en styrelse som man känner förtroende för.

    SvaraRadera
  8. Hoppsan, en eloge skulle det vara.

    SvaraRadera
  9. Vi instämmer, Birgitta!

    SvaraRadera
  10. Kjell Simenstad20 maj 2010 kl. 21:20

    Jag känner era positiva vibbar österut, ända till Skottet 2, hoppas vi får ett lika fint framåtsträvande årsmöte 7.e juni.
    mvh Kjell Simenstad Ringvägen 45 A

    SvaraRadera
  11. Vi håller med föregående kommentator. Det var
    väldigt intressant och konstruktivt på årsmötet. Att det bor så många intressanta och duktiga grannar i det här området, hade jag ingen aning om. Jag tror, att det kommer att bli en väldigt stark och positiv förening.Ett stort tack till styrelsen, för deras kloka kämpande.

    SvaraRadera
  12. var skall poolen vara? på gården eller blev det taket?

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni nu får en snabb tid för muntlig förhandling. Jag misstänker att de kommer dra tillbaka stämningen! De har ju inget att komma med alls, annars hade de inte sökt anstånd och sen "struntat" att komma in med något!
    TR kommemr inte att blunda för det om de nu inte skulle ta tillbaka stämningen!
    Men håller med Lottie-Ann att Brf ska yrka på att tingsrätten meddelar dom.

    Mia

    SvaraRadera
  14. Ja, det är verkligen anmärkningsvärt att de inte hör av sig. Normalt är att åtminstone bekräfta att yrkandet kvarstår samt bestrida eller vitsorda svarandens uppgifter och argument utan att gå in på detaljer.

    Eller åtminstone kommer man som ombud med något odiffust som att man "fortfarande saknar instruktioner från klienten" eller liknande.

    SvaraRadera
  15. Hur vore det med en gemensam grillfest eller dylikt, för att fira sommarens intåg?? och för att våran gård är så fin och trevlig och att alla har en positiv känsla just nu..

    Anders

    SvaraRadera
  16. Hej alla grannar i Svärdet,

    Jag var i egenskap av boende men även som ordförande i Brf Skottet 2 på ett sk "bomöte" i vårt hus igår.

    Min tanke var såklart att informera mig om vad Hyresgästföreningen sysslar med, vilka frågor som berör de boende i stort (främst i den grupp jag inte når ut till) och för att kunna svara på eventuella frågor om ombildningen.

    Det första som slog mig var att de som klandrar vår köpstämma inte var där - men undantag för en av dem. Slående att 3 av 4 av de som stämmer föreningen inte var närvarande.

    Är det inte konstigt att de som säger sig slåss för en bra boendemiljö, sina grannars rättigheter och för hyresrätten i stort inte ens dök upp på detta så viktiga möte? Borde de inte sitta på första raden och formligen "brinna" för att deltaga och förbättra?

    Och nej - de var inte bortresta för jag såg dem alla både innan och efter mötet.

    Borde inte dessa personer vara mycket engagerade i Hyresgästföreningen och boendefrågor - utöver de stämningar de drar på sina grannar och Brf Skottet? men...? -Tydligen inte...

    Därtill kunde jag notera att Hyresgästföreningens medlemstal gått ner ganska kraftigt i vårt hus, och jag antar att det ser ganska likartat ut i hela Stockholm.

    I BRF Skottet har man gått från 125 medlemmar ner till 105 på bara ett år. Det motsvarar en medlemsminskning med hela 16% på bara ett år. Inte ett bra resultat, men kanske ganska förståeligt med tanke på hur Hyresgästföreningen behandlat de boende under ombildningarna och även i fråga om det nya hyressystemet

    Vi har sedan en tid i vårt kvarter problem med kringstrykande narkomaner. Det har hittats både narkotika och kanyler på gårdarna - en situation som är oacceptabel för oss boende. Ni kanske har samma problem?

    På förslaget att man skulle sätta upp grindar till gårdarna och byta lås i alla portar var det blankt nej. I alla fall från Hyresgästföreningens LH ordförande. Och detta trots att de samlade skaran närvarande (Alla 15 pers) tyckte att det var bra.

    Varför vill Hyresgästföreningen inte lösa problemet? Man tycker i alla fall att de skulle lyssna på sina medlemmar lokalt.. eller?

    Oavsett så hyser jag inga förhoppningar om att grindar, nya lås eller att problemet löses av varken Hyresgästföreningen eller Stockholmshem. De har helt enkelt inte det intresset.

    Skall problemet lösas så måste vi få till ett narkotikafritt Sverige.

    Eller den kanske mest troliga vägen framåt: Ombildning till bostadsrätt
    - då, först då, kan vi besluta i frågan och agera.

    I bostadsrätt har vi ekonomiska medel och mandat att agera. Först då kan alla vi få den trygghet och livskvalite som vi alla eftersträvar.

    Mvh

    Klas Hoberg
    Ordförande Skottet 2

    SvaraRadera
  17. Väldigt märkligt.. Vad tyckte deltagarna om det? Ställdes inte den enda närvarande klandraren till svars på något sätt?

    SvaraRadera
  18. Klas i skottet, jag undrar hur långt ni kommit i processen? Menar då klandran? Jag vet att ni haft en till köpstämma och den gick bra! Hur ser TR på det? Har ni varit på muntlig förhandling?
    Förlåt Ånghästen att jag frågar här om en annan BRF, hoppas det är OK?

    SvaraRadera
  19. Ju mer jag funderar desto mer övertygad blir jag om att det inte är köpstämmorna i sig som är överklagade och som stämmarna riktar in sig på.
    Det är egentligen det politiska beslutet om att tillåta ombildning till bostadsrätter som är stämmarnas mål. Man är dessutom missnöjda med lagens utformning med folkbokföring som krav på rösträtt.
    När man ser det på detta sätt är det uppenbart att processen/diskussionen inte bör hanteras på det sätt som nu sker, i Tingsrätten.
    Klarsynt

    SvaraRadera
  20. Ja visst är det så! De vill ändra lagarna. Men gör det på fel instans!

    SvaraRadera
  21. God morgon Klarsynt, välkommen till verkligheten..

    SvaraRadera
  22. Hej Anonym,

    Nej det var inte riktigt mötets syfte. Till saken hör att den närvarande, stämmande personen, är engagerad i HGF frågorna. I alla fall med sin närvaro på mötet.

    Samtidigt kan man notera att 15% av HGF medlemmar i huset dyker upp på mötet. (105 av totalt medlemmar)

    När vi i Brf kallar kommer över 70% av medlemmarna varje gång. (220 hushåll).

    I min sinnesvärd talar detta sitt tydliga språk. Det skulle bli bättre för alla boende i huset om vi ombildade till bostadsrätt.

    Då skulle vi ha engagemang, engagerade medlemmar, ekonomiska medel OCH framförallt rätten att själva besluta om vårt boende i stort och smått.
    Läs: grindar, lummig innergård, tvättstugor, belysning, pool ;) osv.

    Mvh

    Klas Hoberg
    Ordförande Skottet 2

    SvaraRadera
  23. Svar till: Anonym 21 MAJ 2010 10.20

    Hej,

    Vi har haft 2 st köpstämmor i dagsläget - båda med ja som resultat.

    Den första (11:e juni) klandrar 4 personer med hjälp av Hyresgästföreningen. I detta fall har sedan HGF lyft bort sitt juridiska stöd för en av personerna och det framkom även vid Tingsrätten att en av de som klandrar oss inte har rätt att klandra (ej medlem, aldrig på en stämma, aldrig på röstlängd etc)

    Alltså: 1 fall, 2 grupper käranden och totalt 3 personer som klandrar.

    Totalt 4 omgångar inlagor har bollats mellan parterna och vi hade den 25:e februari i år en muntlig förberedelse vid tingsrätten.

    På denna muntliga förberedelse föreslog domaren att vi skulle ta en ny köpstämma för att befästa eller kullkasta resultatet från stämma 1. Detta accepterade alla parter som en mekanism för att lösa tvisten.

    Till saken hör att det är kostsamt för alla parter att tvista och det tar tid. Om de kärande betalar vet jag inte - men HGF bör ju ha kostnader för jurister och eventuella skadestånd.

    Stämman hölls den 27:e april (2010) och vi uppnådde ännu en gång ett ja. Vi fick totalt 176 giltiga röster och det behövdes minst 169 för ett giltigt beslut.

    Vid stämman var en utomstående och oberoende kontrollant närvarande (Fitspatrick-Stockton) och denne meddelade att allt gick precis enligt reglerna och att alla röster som avgetts var giltiga

    Nu när HGF och de som stämmer oss står inför fullbordat faktum håller man inte sitt ord. I deras senaste inlaga låtsas man inte ha godtagit stämma 2 som en möjlig väg för lösning av tvisten. Något som man vitsordat i tingsrätten att man skulle...

    På ett högre plan kan man ju alltid tycka att om de tidigare tvivlat på att det finns en majoritet i Brf Skottet 2 för ombildning - så kan man inte tveka längre. Det finns en kvalificerad majoritet.

    2 stämmor, varav den senare med oberoende kontrollant, har blivit ja. Och med marginalen +5 röster respektive +7 röster över erforderlig majoritet.

    Är det de boendes vilja, villkor och demokrati man vill arbeta för inom HGF så har man nu fått svaret. De boende i BRF Skottet vill ombilda sin fastighet.

    - Men vi verkligheten agerar HGF annorlunda.

    Det ÄR alltså politik och egen plånbok man slåss för på HGF. Deras handlande kan inte tolkas på annat sätt.

    Mvh

    Klas Hoberg
    Ordförande Skottet 2

    SvaraRadera
  24. Grillkväll låter inte dumt.

    SvaraRadera
  25. Varför inte en festival? Med 3 bostadsrättsföreningar, Skottet, Svärdet 6 och Svärdet 9? Grillfest och bad i de nya poolerna. Sätt staket och grindar runt området och ta inträde.

    SvaraRadera
  26. Klas igen! Vad sker nu då? Eftersom ni kommit överens om att stämma 2 skulle göras i TR och det fullgjordes med kontrollanter och klart godkänd. Då borde det ju vara klart, tycker man ju...Allt har gjorts enligt regler och överenskommelse.

    SvaraRadera
  27. Vi inväntar Tingsrättens nästa direktiv.
    Dock kan vi notera ett den person som HGF slutat stödja och som nu kör egen representation kom in med en inlaga på 53 sidor (!!).

    Det känns som om man då inte har en vilja att komma till doms eller att man förstått proceduren för tvistelösning. Men det var ingen nyhet för oss.

    HGF kom in med 13 sidor inlaga, vilket även det är i det omfångsrikaste laget så sent i processe.

    Spännande tider väntar.

    mvh

    Klas Hoberg
    Ordförande Skottet 2

    SvaraRadera
  28. Tack Klas, tycker det är SÅ LÅGT! Hoppas ni får det snabbt avklarat och kan ta över ert boende.Jag tror att alla som blivit stämda av HGF kommer att hjälpa framtida ombildningar.
    För vad jag kan tolka så kommer alla "vinna"
    Och det kommer att kosta så i framtiden kommer man inte OKYNNESTÄMMA något mer, bara om fusk begått och då är det inte mer än rätt.
    Men dessa 10 BRF som blivit stämde tror inte jag att något fel begåtts!
    Lycka till Klas och alla andra!

    SvaraRadera
  29. Ang Skottet
    Domaren i TR lär inte vara helt nöjd med att HGF först går med på en extra stämma, för att sedan strunta i resultatet av den. Syftet med agerandet är glasklart. Avsikten har aldrig varit att lösa tvisten juridiskt, utan fördröja ombildningsprocessen. Där är vi i samma situation i Ånghästen. Däremot frestar HGF på domarnas tålamod. Domarna har ett visst rådrum och kan förenkla eller försvåra för parterna. När domarna ser hur HGF missbrukar rättssytemet, försvinner domarnas generösa tillämpning och HGF får köra helt enligt regelboken. De enda som torskar på det är HGF för framtida tvister. Så HGF:s agerande mot Skottet, gynnar bara oss i Ånghästen. Ryktet sprids fort bland domarna. Med sådan vänner som HGF, behöver RS inga fiender.

    VK/RS!!!

    SvaraRadera
  30. Lådkameran 3 har ju snart tror det var den 11 juni, sin huvudförhandling. Ska bli spänannde att se om den "klandraren" med Hyresgästföreningen som ombud, kommer att ta tillbaka den då. Misstänker att det blir så...

    SvaraRadera
  31. Hoppas att de yrkar på dom ändå i Lådkameran, så kanske media börjar intressera sig för vad som händer.

    SvaraRadera
  32. Hoppas jag med att dom gör!

    SvaraRadera
  33. Vi på Lådkameran 3 väntar med spänning på vad TR ska säga.

    Det är detsamma här, det juridiska stödet från hgf börjar tvivla på att de ska gå ur det här med ett positivt resultat. Än har har de inte dragit tillbaka stödet vad jag vet.
    Men det börjar nog brännas.

    Den som klandrat resultatet kommer driva det privat hur som haver.

    SvaraRadera
  34. Då kommer den personen få verkliga problem om de boende stämmer personen. Ingen försäkring täcker det, så vitt jag kan förstå.

    SvaraRadera
  35. Detta är fullkomligt vansinnigt.

    Hyresgästföreningens ledning påstår att de gett tydliga instruktioner till sin juridiska avdelning om att rättssystemet inte ska missbrukas. Men de följer inte upp och kontrollerar att instruktionerna följs. Trots att de är medvetna om den kritik som framförs. I det läget kan man inte bara skylla på underordnade och låta tiden gå.

    En mitt huvud växer en misstanke, som jag inte alls har belägg för. Men jag undrar verkligen. Vilka instruktioner har juristerna fått egentligen, från allra första början?

    Det är knappast någon av hyresgästerna som fått den innovativa idén att stoppa ombildningar genom att klandra föreningsstämmans beslut. Självklart är det hyresgästföreningens jurister som kommit på detta.

    Vad blir resultatet vid missbruk? Jo, det visar sig tydligt att det finns skäl att se över nu gällande lagregler. Kanske bör möjligheten till klander av föreningsstämmors beslut om köp rent av tas bort. Det sker ju ändå en prövning sedan vid inskrivningsmyndigheten och att samhällets resurser ska belastas genom att samma fråga prövas två gånger är slöseri med skattemedel.

    Om Hyresgästföreningen fortsätter med sin oseriösa processföring är sannolikheten att domstolarna, som är viktiga remissinstanser, anser att en lagändring är nödvändig.

    Om det nu blir en rödgrön regering och denna kommer med ett nytt lagförslag, så bör Hyresgästföreningen vara medvetna om att remissinstanserna kan komma att kräva att möjligheten till klander tas bort. Okynnesprocesserna visar med all önskvärd tydlighet att det är nödvändigt att ändra gällande regler.

    SvaraRadera
  36. Som vanligt Lottie-Ann så skriver du bra och välformulerat.
    Jag följer alla ombildningar som blivit stämda med stort intresse. En efter en kommer att "vinna" och få köpa fastigheterna.
    Ja,jag är ganska övertygad.
    Jag tror också att det är ni och 2 till som blir bland de första, sen kommer de andra med bara farten.

    SvaraRadera
  37. Boende i Skottet21 maj 2010 kl. 13:45

    Lottie-Ann - Well put!

    Såklart är det ett direktiv ifrån styrelsen inom HGF Stockholm som juristerna agerar utifrån. Det torde vara ställt bortom allt rimligt tvivel.

    Frågan är nu bara; Hur skall HGF agera nu? Lämna de man drivit framför sig i sticket? Låta dem klara sig själva?

    Löpa linan ut och få stryk i process efter pricess och med kostnader för processer och skadestånd?

    Och naturligtvis ett nersmutsat varumärke och ytterligare medlemsflykt som följd? Den som lever få se.

    HGF: Släpp er strategi och rädda det som räddas går innan det är för sent!

    // Boende i Skottet!

    SvaraRadera
  38. Snare bör HGF låta demokratin segra och inte underblåsa vilsna individer att mot bättre medvetande agera målvakter åt HGF:s omedelbara intressen.

    VK/RS!!

    SvaraRadera
  39. Att 10st föreningar är stämda talar som sagt sitt tydliga språk. Självklart har HGF ett finger med i spelet hur det skall gå till.

    Man kan fråga sig varför de kämpar med näppar och klor. Är det så enkelt att de bara vill bevara hyresrätten? eller kan det vara att deras styrka förening är hotad?

    En sak är vi överens om, de jobbar inte för demokrati och att de boende skall trivas i sitt område. Jo, om de sker på deras villkor.

    SvaraRadera
  40. ...eller att möjligen deras målvakter skall trivas. Resten struntar de i...

    SvaraRadera
  41. Måndag den 17 maj skrev jag en kommentar som jag tänkte lägga in på Terjes blogg. Men då jag tidigare blivit "refuserad" och då vi avvaktade HGF:s svar avvaktade jag. Nu lägger jag in det här istället:
    "Terje Gunnarsson!
    Nu går skam på torra land. Vi har just fått beskedet att HGF inte hinner lämna in svaromålet i tid och på Tingsrätten funderar man på att ge HGF 2 veckor till. Tala om okynne. Jag skall inte tala om för dig hur du skall handla som chef men om jag var i dina kläder och fick en ström av kommentarer om att HGF använder juridiken på fel sätt så skulle jag bara inte vifta undan kritiken med att jag litar på mina jurister. Ingen kan begära att du skall vara insatt i bostadsrättsomvandlingsjuridik i den högre skolan men om jag var du skulle jag begära en träff med den jurist som har hand om ärendet och chefjuristen. Sedan skulle jag bemöta kritiken som strömmar emot mig. Det blir ju löjligt att vi argumenterar mot en vägg. För 5 månader sedan var en ombildning på gång men den stoppades genom att HGF kontaktade Stockholmshem och förvarnade om en stämning. Sedan hade HGF 2 månader på sig att inkomma med en sådan och stämningen inkom några dagar innan tiden gick ut. Nu har man ytterligare fördröjt processen och ingen vet hur HGF resonerar. Svara på våra frågor eller låt juristen/chefjuristen svara!"

    SvaraRadera
  42. Sveriges genom tiderna bästa fotbollsspelare och en av väldens bästa spelare Zlatan Ibrahimovic väljer bostadsrätt.

    Zlatans nya lya. Znuskig. http://www.lagerlings.se/llobject.aspx?objectID=310

    SvaraRadera
  43. De som stämt oss känd kanske inte Zlatans preferenser. Nu kanske de drar tillbaka stämningen när de se vad en framgångsrik man väljer. Han hade ju kunnat bo kvar i Rosengård...

    SvaraRadera
  44. ja precis - han kan ju välja vad han vill, och precis vart han vill.

    Konstigt att han inte valde det finaste fina... dvs en hyresrätt... -Helst i ytterområde till någon storstad.

    Jag vill inte racka ner på hyresrätten - men klart att man väljer en annan boendeform om mankan. Tiden har sprungit ifrån hyresrätten.

    Speciellt som HGF förhandlat bort all service och Hyrorna rusar.

    SvaraRadera
  45. Terje har slutat svara och ibalnd publicer...undra om det börjar bli för jobbigt för han??? HErregud man får ju stå upp till svars.

    SvaraRadera
  46. Skulle förvåna mig mycket om Zlatan, som var i Stockholm i går torsdag, skulle ens välja att bo i det av er kallade finaste bo-området för en bostadsrätt; Ånghästen. Glöm det.
    För övrigt är inte en riktig Teamplayer, därför väljer han bara storlag som höjer inividualister till skyarna. Han platsar inte ens i ett svenskt landslag längre. Och han är lika skör som gipsplattorna i våra väggar.

    För övrigt; Ånghästarnas egen brf lyckades genomföra 2 stämmor, varav en gick bra...pga att de använde fusk. Den första gick ju inte alls.

    SvaraRadera
  47. Jag håller med om det mesta som skrivs, men tänk om det blir en ny regering och det första man gör är att stoppa alla utförsäljningar. Om HGF då lyckas förhala processerna genom att be om uppskov, inte svara eller svara obegripligt och komma med förtydliganden (efter uppskov) som inte heller är begripliga osv. Då blir deras jurister geniförklarade! Följden blir naturligtvis att folk tappar förtroendet för rättssystemet, men det vore ju inte första gången.
    Ett otänkbart scenario?

    SvaraRadera
  48. Säga vad man vill om Zlatan, men nu tycker jag att vi tar helg! På måndag blir det nya inlägg.

    SvaraRadera
  49. *17:50*
    Ja det är verkligen ett otänkbart senario.
    Finns inte en möjlighet.

    SvaraRadera
  50. Hellre hyresRÄTT än bostadsFEL!

    Vi har det bra som vi har det. Jag vill inte ligga sömnlös när räntan skenar. Inte ens en swimmingpool kan ändra på det.


    Anhängare med insyn

    SvaraRadera
  51. Hellre bostadsRÄTT än FEL (hög) hyra.
    JAG VILL INTE LIGGA SÖMNLÖS NÄR HYRAN GÅR UPP!
    Sov gott!!

    Anhängare med vidsyn

    SvaraRadera
  52. Ja, passa på och sov kära grannar. Om några år ligger vi alla och vrider och vänder på oss om natten.

    SvaraRadera
  53. 21 maj 2010 12.52 Lådkameran 3!

    Om ni nu "vinner" huvudmålet" då är det väl klart och punkt?
    Eller kan de fortfarande hålla på att "djävlas"?

    SvaraRadera
  54. Rädda svärdet hade ett långt möte med HGF i veckan.
    Någon som hört vad de kom fram till?

    SvaraRadera
  55. varför skriver ni så mycket skit oc osanna påståenden på er blogg? är ni verkligenvuxna människor? mina barn vet mer on sanning och bloggetik än vad ni gör.
    jag ringde tr i fredags. svar har visst kommit in från hgf och ärendet tas upp på agendan efter sommaren.
    grattis löjlpellar, för allt ert skitsnack som bara inger oss seriösa falska förhoppningar.

    SvaraRadera
  56. Ska personligen kolla upp det på måndag, jag själv har inte ringt, men ska kolla upp det absolut.

    SvaraRadera
  57. Det besked Stockholms tingsrätt gav vid telefonsamtal i onsdags em var att yttrande från HGF inte kommit in i rätt tid och att det inte heller fanns någon anteckning i akten om ansökan om eller beviljande av anstånd. Däremot uppgavs att tid för muntlig förberedelse skulle sättas ut.

    SvaraRadera
  58. Ja, Lottie-Ann har rätt. Om något kommit in på fredag så har det. Vår advokat fick besked att tid till förberedande förhandling sätts oavsett om hgf kommer med kommentarer eller inte. Tingsrätten skulle försöka sätta tid före semestrarna.

    SvaraRadera
  59. OM det nu kommit in något i fredags, så är det trots allt försent!

    SvaraRadera
  60. Hgf har svar på tal. Som vanligt.
    Nu får vi försöka komma överens i sommar, i höst blir det dock riktiga holmgångar i tingsrätten. Väl mött där!


    Anhängare med insyn

    SvaraRadera
  61. Detta skrev jag på terjes blogg om han nu publicerar det:

    Men det är "våra" medlemspengar i så fall! Därför undrar man ju..Det känns ju inte så bra att pengar används till sånt, jo om man säker på att "vinna"(rätt) kostar det ju inget och då okey, men "förlorar"(fel) man så kostar det ju medlemmarna. Är det så kontigt att man frågar om det då?
    Känns ju väldigt dåligt om mina pengar används till att stämma bara för att stämma...fördröja ombildningar m.m. som jag anser att man gör.

    SvaraRadera